אסיפת צוות בגן לקראת פתיחת שנה
-
מפגשי הצוות החינוכי בגן
"במענה להודעתה אשר קבלה משרה בתור גננת לחינוך בנות ישראל על טהרת הקודש. יהי רצון שתהיה הקבלה בשעה טובה ומוצלחת לחנך את המופשעים ומחונכים על יסודי תורתנו תורת חיים דברי אלוקים חיים שיגדלו להיות לשם לתהלה ולתפארת… בטח שיש לה קביעות עתם (בלימוד התורה) בעצמה ולא רק לחזור על מה שלמדה מכבר, אלא גם להוסיף על זה, ובפרט שההשגחה העלינוה העמידה אותה בתפקיד נעלה ואחראי כאמור לעיל, הוא החינוך יהודי מסורתי. בברכה להצלחה בכל האמור ולבשורות טובות" (מכתב הרבי).מפגש הצוות החינוכי הינה פעילות חשובה ומרכזית הממלאה תפקיד חיוני בטיפוח סביבה חינוכית שיתופית מיטבית בגן הילדים. מפגשי צוות לארוך השנה, מעצבים יחד את המסע החינוכי בגן תוך שיתוף תובנות משותפות, חוויות, רעיונות, גישות חינוכיות לפתרון בעיות וקידום התקשורת בין חברות הצוות החינוכי בגן.
עבודת צוות המושתתת על תקשורת ישירה ועל שיתוף פעולה היא בעלת חשיבות מרכזית ומקדמת:
- יצירת אקלים גן מיטבי
- השגת המטרות החינוכיות וקידום התפתחותם של הילדים.
- תקשורת ושיתוף עם הורי הילדים.
- הרחבת מעגל ידע וצמיחה מקצועית לחברות הצוות החינוכי בגן.
-
מטרות מפגש צוות
- העצמת תחושת השליחות והשייכות לערכי חינוך חב"ד והחזון החינוכי של רשת חינוך חב"ד.
- קביעת ערוצי תקשורת ונהלי עבודה.
- הגדרת תחומי אחריות של כל אחת מחברות הצוות החינוכי.
- תכנון מפגשי צוות קבועים לאורך השנה.
- הגדרת אחריות ודרכי יצירת תקשורת מיטבית עם הורי הילדים.
- קביעת נהלים לתקשורת עם גורמי חוץ.
-
עקרונות לקיום פגישת ההיערכות
- חשוב לבנות את מפגש הצוות כדיאלוג ושיח משמעותי ומכבד בין כל חברות הצוות החינוכי בגן.
- קבעי מועד מפגש במשותף והציגי את הנושאים לדיון על מנת לאפשר לחברות הצוות להתכונן.
- בראשית השיחה, הדגישי את האינטרסים המשותפים בקידום יעילות מרובה ולשביעות רצון כל השותפים: צוות חינוכי, ילדים והורים.
- שתפי את הצוות החינוכי בתפיסת החינוכית של גן חב"ד, הוראות הרבי לצוותי חינוך בגיל הרך, השליחות והאחריות.
- במהלך המפגש, אפשרי לצוות החינוכי להתייחס אל הנושאים אותם את מעלה לדיון. גלי רגישות לתחושות וודאי הבנה של המסרים.
- הציגי בפני הצוות החינוכי את התוכנית השנתית בקווים כלליים ושלבי העברת מידע על המטרות, הדגשים המקצועיים והחסידיים והתוכנית השנתית של הרשת לשנת הלימודים.
- על מנת ליעל את ההתארגנות, ניתן לנהל את הדיון על פי סדר היום בגן בשלושה תחומים: תיאור פעילות הילדים על מרכיביה, תוך הדגשת חשיבותן ותרומתן של כל אחת מחברות הצוות.